Nasıl Kilo Alınır, Yolları Nelerdir?






























1-Zayıflığın nedenleri tespit edilmeli ve nedenler ortadan kaldırılmalı

Nasıl kilo alınır yolları nelerdir diye sormadan önce neden zayıfım nedenleri neler diye sorgulayıp, bu nedenler ortadan kaldırılırsa kilo alma süreci başlatılmış olur. 

Zayıflığın pek çok nedeni vardır. Yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıkları, tek yönlü beslenme, kalitesiz ve besin değeri olmayan gıdaların tercih edilmesi, yetersiz beslenme – aşırı bedensel aktivite, kanser, bazı kronik hastalıklar, bulimia zayıflığın nedenleri arasındadır. 

Detaylı bir çek-up yaptırılıp, beslenme alışkanlıkları sorgulanırsa nedenine kolayca ulaşılabilir. Sonrası kolaydır. Neden ortadan kalkınca sorun da kalmamış olacaktır.

Aşırı zayıf olanlar nasıl kilo alınır konusundaki araştırmanın sağlıklı bir şekilde yürümesi için mutlaka bir hormon testi yaptırmalılar. Bazen hormonal bozukluklar aşırı zayıflığa neden olabiliyor. Ayrıca bağırsaklardaki parazitler de zayıflama nedeni gerekli tahlillerin yaptırılması hayati önem taşıyor.


2-Egzersiz yapın

Kilo verme gibi kilo almak için de egzersiz önemlidir. Bu metabolizmayı düzenler, iştahı ve gıdalardan yararlanmayı artırır. 

Yürüyüş, ağırlık çalışmaları, esneklik hareketleri idealdir. Özellikle ağırlık çalışmaları, yağların yakılarak, vücut kas kitlesini arttırır ve sağlıklı bir vücut yapısı kazanmanızı sağlar.


3-Dengeli beslenmelisiniz


Vücudun protein, karbonhidrat, yağ, vitamin, mineral ve life ihtiyacı vardır. Tüm gıda maddelerinden yeterli oranda ve günlük almanız gereken kalori miktarında almaya özen göstermelisiniz. 

Günlük ihtiyaç duyduğunuz kaloriden daha düşük oranda kalori almanız kilo vermenize ve vücudunuzun zayıf düşmesine neden olur. Özellikle protein kas kitlesinin artması için önemlidir.


4-Kuruyemiş tüketin

Kuruyemiş vitamin ve protein açısından çok zengindir ve vücudunuzun için gerekli enerjiyi sağlamanıza yardımcı olur.


5- Nasıl kilo alınır yolları konusunda şu besinler size yardımcı olacaktır.

Süt ve süt ürünleri (yoğurt, peynir), tüm meyve ve sebzeler, tereyağı, yumurta, kırmızı ve beyaz et, balık, doğal meyve suları ve çikolata. 


6-Uyku sorununuzu düzeltin.

Uyku sorunu yaşıyorsanız bu kilo almanıza engel olabilir. 


7-Kalorisi yüksek gıdalarla beslenin


Düşük kalorili gıdalara göre yüksek kalorili gıdalar, günlük kalori ihtiyacınızı daha kolay karşılamanıza neden olur.


8- Sağlıksız kilo artışından kaçının


Nasıl kilo alınır yolları nelerdir deyip bir an önce kilo almak için ihtiyacınızın çok üstünde aşırı yağlı ve karbonhidratlı gıdalar, fazla miktarda unlu, şekerli, hamurlu gıdalar tüketerek sağlıksız kilo alma yolunu seçmeyin.


9-Bol miktarda su tüketin


Yemeklerle birlikte de su tüketirseniz besinlerin hücrelere ulaşmasını sağlar ve kilo almanıza yardımcı olur.


10-Kilo almaya yardımcı olduğu söylenen ilaçlardan uzak durun

İlaç kullanarak kilo alamazsınız. Ancak sağlığınızı bozarsınız. Bu tür vaatlere asla güvenmeyin.


11-Nişastalı gıdalar tüketin

Düzenli ve sağlıklı kilo almak için abur – cubur tüketmeyi bırakın. Sağlıklı yiyecekler yiyerek istikrarlı bir şekilde nasıl kilo alınır yolları için özellikle patates gibi nişastadan zengin ve kırmızı et gibi protein açısından zengin gıdalar tüketin. Fazla yemek kilo aldırmaz biçimsiz bir vücuda sahip olmanızı sağlar. Aslolan nitelikli ve sağlıklı besinlerle dengeli kilo almanın temin edilmesidir.