Selülit Diyeti






























Selülit Diyeti 1: Selülit nedir?
Selülit, bağ dokusunda hormonal değişiklikler sonrasında sıvı birikiminin olduğu özellikle bayanlar için görülmek istenmeyen bir görüntüdür. 

Damar dolaşımının yavaşlamasıyla damar duvar bütünlüğü bozularak doku içine sıvı akar buraya yağ dokusu su hücreleri arasında bulunmaya başlar. 

Ortaçağda kadınlar için güzel olan görüntü günümüzde nefret edilen bir görüntü olarak karşımıza çıkar. Özellikle bayanlar selülit diyeti uygulayarak bu görüntüden kurtulmaya çalışırlar.

Selülit Diyeti 2: Selülit oluşumunu etkileyen faktörler nelerdir?

1.herkesin deri yapısına göre farklılık göstermesidir. Değişik yaş guruplarında ayrı cinslerde farklı özellikler gösterir. Bayanlarda erkeklere nazaran daha çok selülit oluşumu saptanmıştır. Bunun için selülit diyeti en çok bayanlar arasında yaygınlaşarak uygulanır.

2.Bağ dokusunun parçalanıp yıkılmasıyla ortaya çıkan görüntüdür. Eğer bağ dokusu parçalanırsa yağ dokusu meydana çıkarak istenmeyen görüntüye sebebiyet verir.

3.Vücuttaki dolaşım sistemi de selülit oluşumunu etkileyen faktörler arasındadır.

4. Vücuttaki iltihaplanma da selülit oluşumunu etkileyen sebeplerden biridir.

Selüliti önlemek için nasıl beslenmeli?
Selülit oluşumunu engellemek için yağ dokusunun yıkımım sağlanmalıdır. Bunun için en çok yağ birikimine sebep olan şeker düzeyini en aza indirmekle başlanabilir. 

Öncelikle yapılması gereken karbonhidratlı yiyeceklerin bazılarından mümkün olduğunca uzak kalmaktır. Bazı içecekler de kahve çay gibi yağ yakımını hızlandırır. Özellikle yeşil çay tüketmek, hem sağlıklı hem de vücuttaki yağların yıkımına yardımcı olmaktadır.

Selülitlerden kurtulmak zor mu?
İyi bir programla ve sağlıklı beslenmeyle vücuttaki istenmeyen selülitlerden kurtulabiliriz. Bunun için yapmanız gereken vücudunuz için gerekli besinleri sağlıklı şekilde alırken zararlı olan her türlü özellikle yağ birikimine sebep olan yağlı bazı karbonhidratlı yiyeceklerden uzak durmak. 

Herkesin bildiği gibi unlu şekerli yağlı bol miktarda bilinçsizce tüketilen yiyecekler vücudumuzda bir kısmı yakılamaz ve yağ birikimine sebep olur. Bu da bize vücudumuzda hoş olmayan görüntülere yol açar.

Selülitlerden kurtulmak için diyet:
Selülitlerden kurtulmak için herkes birtakım diyet programı uygular. İstenmeyen bu görüntüden kurtulmak için herkes kendine göre selülit diyeti uygular. 

Dikkat etmemiz gereken önce iyi bir diyetisyene veya doktora başvurarak en uygun diyet listesini seçmek. 

Tüm bunları yaptıktan sonra yani vücudunuzun neye ihtiyacı olduğunu öğrendikten sonra size uygun gelen diyet programını seçip başlayabilirsiniz. Şimdi size örnek diyet listesi sunacağız siz kendinize göre hangi besinler uygunsa başka alternatiflerde ekleyebilirsiniz.

Sabah uyanınca
1. Bir bardak ılık su içiniz. Su içmek metabolizmanızı hızlandırarak vücudunuzu zararlı toksinlerden arındırırken kilo vermenizi de sağlayacaktır.

2.Bir porsiyon mevsim salatası yiyin. Sevdiğiniz kalori değeri düşük az karbonhidrat içeren meyveler tüketin.

Sabah kahvaltısı
Bir kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir yağsız olacak
4-6 adet siyah zeytin
Bir su bardağı yağı alınmış süt
2 dilim kepekli ekmek
Her türlü sebzeyi istediğiniz kadar tüketin.

Ara öğün
Bir porsiyon meyve
Üç dört dilim diyet bisküvi veya diyet kraker

Öğlen yemeği
2 dilim ince ekmek
Yağsız peynirle yapılmış tost
Bitki çayı şekersiz
Bir porsiyon salata

Akşam yemeği
Sebze çorbası
Yağsız tavuk balık az olacak
Yağsız yoğurt
2 dilim esmer ekmek


Size örnek selülit diyeti tarifi verdik. Selülitlerden kurtulmak için biraz azim ve irade sayesinde sizde güzel bir görünüme sahip olabilirsiniz.