Stres Nedir - Stres Belirtileri






























Stres nedir ve stres belirtileri üzerine internette bulduğum en iyi makaleleri siz okurlarım için bir araya getirmeye çalıştım. Umarım beğenirsiniz:

Stres nedir? Stres yönetimi nasıl olmalıdır?

Stres testi

Stres sahibi olup olmadığınızı aslında çok ufak bir testle öğrenebilirsiniz. Yapacağınız bu testle stres belirtileri taşıyıp taşımadığınızı da anlayacaksınız

- Sürekli yorgun bir haldemisiniz? Sabahları yorgun bir halde mi kalkıyorsunuz?
- Kendinizi sinirli, endişeli ya da panik halinde mi hissediyorsunuz?
- Başkalarına karşı tahammül gösteremiyor musunuz?
- Bir konuya yoğunlaşmakta güçlük mü çekiyorsunuz?
- Uyku probleminiz var mı?
- Genelde baş ağrısı çeker misiniz?
- Daha önce yaptığınız işlerden zevk almıyor musunuz?
- Kendinizi önemli biri değilmiş gibi mi görüyorsunuz?
- Neşesiz ve depresif bir halde misiniz?
- Soğuk algınlığına sık yakalanıyor musunuz?
- Dinlenmek için herhanbi bir madde kullanıyomusunuz? (içki, sigara, uyuşturucu)
- İştahınızda artma var mı?
- Çabuk mu sinirleniyorsunuz?

Eğer cevaplarınızın çoğunluğu evetse stres altındasınız demektir. Ortaya çıkacak evet çokluğuna göre bir değerendirme yapabilirsiniz. 

Source: http://www.acunn.com/haber/haber/stres-nedir-stres-yonetimi-nasil-olmalidir/123052


Stres Nedir - Stres Belirtileri: STRES NASIL KONTROL ALTINA ALINABİLİR?

Çikolata yiyin

Bitter çikolatanın stresi azaltıcı etkisini gözardı etmeyin.
Meditasyon yapın

Sessiz bir köşe bulun ve nefesinize odaklanın. Birkaç dakika içinde negatif enerjiden kurtulacaksınız.
Evcil hayvanınızla oynayın

Stresle başa çıkmada her zaman işe yarayan bir yöntem olan evcil hayvanınıza sarılmak fırsatı olan herkesin ilk yapması gereken şeydir. Evcil dostunuzu görmek bile sizi rahatlatır ve gülümsemenizi sağlar.
Arkadaşınızla konuşun

Stresli, mutsuz olduğunuz anlarda arkadaşlarınızla konuşmak sizi rahatlatır. Her şeyi içinizde tutmayın, mutlaka bir arkadaşınızla paylaşın.
Bileklerinizi soğutun

Stresli anlarınızda bileklerinizi ve kulak arkalarınızı soğuk su ile ıslatmak size iyi gelecektir. Çünkü bu bölgelerde bulunan önemli atardamarlar bütün vücudun rahatlamasını sağlayabilirler. En iyi yöntem, bileklerinizde buz kalıpları gezdirmektir.
Saçlarınızdan fırça geçirin

Tekrar edilen hareketler ile sinirlerinizi rahatlatabilirsiniz. Saç taramak, örgü örmek, bulaşık yıkamak gibi şeyler sizi rahatlatır.
Camdan dışarıya bakın

Bu yöntemin etkilerini hemen görebilirsiniz. Camdan dışarıya bakın ve dışarının güzelliklerine odaklanın. Bu sizi rahatlacak ve moralinizi yükseltecektir. Belki dışarı bile çıkarsınız?
Etrafı toplayın

Kendinizi gergin hissettiğiniz anlarda ortalığı toplamak sizi rahatlatır.
Başınızı yastığa koyun

Rahatlamak için illa ki uyumanıza gerek yok. Başınızı yastığa koyma da yeterli olacaktır. Yastığınızın sinir ve stresi alan sihirli bir sünger olduğunu hayal edin ve öylece durun.
Doğru nefes alın

Pek çok insan stresli anlarda nefeslerinin değiştiğini farketmezler. Derin, yavaş nefesler alıp vermek vücudunuzu ve zihninizi kontrol etmenizi sağlayacak ve kalp atışınızı ve tansiyonunuzu düşürerek sizi rahatlatacaktır.

Source: http://www.kigem.com/stres-nasil-kontrol-altina-alinabilir.html


Stres, Stres Belirtileri ve Tedavisi

Stres Belirtileri

    Sürekli yorgun halde olmak
    Sabahları yorgun kalkmak
    Kişinin kendisini sürekli sinirli, panik halinde ve endişeli hissetmesi
    Tahammülsüzlük
    Uyku problemi
    Genel baş ağrısı
    Yapılan işten zevk almama
    Neşesiz olma
    Sürekli depresif hal
    Sık sık soğuk algınlığına yakalanma
    Madde kullanma ihtiyacı hissetme (alkol, sigara, uyuşturucu)
    İştahta artma
    Çabuk sinirlenme

Stresin Vücutta Meydana Getirdiği Tepkiler

Stres çağımızın en büyük ruhsal rahatsızlıklarından olmaktadır. Özellikle bazı kişilerde sadece ruhsal anlamda değil, fiziksel olarak da kendisini göstermektedir. Stres altında organizma aşırı derecede tepki verebilmektedir. Kalp atışları hızlanıp solunum artabilmektedir. Bu da kan damarlarının genişlemesine neden olmaktadır. Bunun yanı sıra göz bebekleri büyür ve karaciğerdeki şeker üretim miktarı da artar. Tüm bunlar fiziksel anlamda vücutta meydana gelen değişimler, tepkiler olmaktadır. Stres anında sindirim sistemi de zayıflar. Bu durumda vücuttaki enerji daha çok kullanıldığı için uzun süreli durumlarda fiziksel anlamda ağır rahatsızlıklar ortaya çıkabilmektedir. Stresin neden olduğu belli başlı sorunlar şunlardır:

    Güçsüzlük, yorgunluk ve endişe
    Konsantrasyon bozukluğu
    Sinirlilik
    Çabuk heyecanlanma
    Dikkat kaybı
    Madde bağımlılığı
    Yapılan işlerde kolayda olsa zorluk çekme
    Baş ağrısı
    Panik atak
    Çarpıntı
    Ateş basması

Devamı: http://psikolojik.gen.tr/stres.html


Stres: Nedir, stres testi, stres anında vücuttaki değişiklikler, yol açtığı sorunlar ve stresle başa çıkma yolları |

Stresli olup olmadığınızı anlamak için şu sorulara verdiğiniz cevapların çoğunun evet olması gerekir:

    Sürekli yorgun bir haldemisiniz? Sabahları yorgun bir halde mi kalkıyorsunuz?
    Kendinizi sinirli, endişeli ya da panik halinde mi hissediyorsunuz?
    Başkalarına karşı tahammül gösteremiyor musunuz?
    Bir konuya yoğunlaşmakta güçlük mü çekiyorsunuz?
    Uyku probleminiz var mı?
    Genelde baş ağrısı çeker misiniz?
    Daha önce yaptığınız işlerden zevk almıyor musunuz?
    Kendinizi önemli biri değilmiş gibi mi görüyorsunuz?
    Neşesiz ve depresif bir halde misiniz?
    Soğuk algınlığına sık yakalanıyor musunuz?
    Dinlenmek için herhanbi bir madde kullanıyomusunuz? (içki, sigara, uyuşturucu)
    İştahınızda artma var mı?
    Çabuk mu sinirleniyorsunuz?

STRES ANINDA VÜCUTTAKİ DEĞİŞİKLİKLER

Günümüzde stresin bir çok sağlık problemine yol açtığı bilinmektedir. Stres anında beyinden vücuda savaş ya da kaç mesajı gelir. Bu sırada kalp daha fazla enerji üretmek için besinleri daha hızlı pompalar ve kalp daha hızlı atmaya başlar. Oksijen miktarını arttırmak için solunum hızı artar ve kan damarları genişler. Bir çok kişinin farkettiği bir durum olan göz bebeklerinin büyümesi gerçekleşir. Dalak daha çok kan üretir ve karaciğer kana daha fazla glukoz (şeker) üretir. Sindirim hızı yavaşlar.Böylece enerji beyin ve kaslar tarafından kullanılır. Bu durum uzun düre devam ederse vücuda zarar vermektedir.

Source: http://www.sağlık.net/stres.html