Kas Yapan Yiyecekler Ve Besinler






























Kas yapan yiyecekler ve besinler hakkında bilmeniz gereken her şeyi buraya toplamaya çalıştım. Ve yazımın sonunda da çekici bir erkek olmanın kesin yollarını bulduğum bir kaynağı paylaştım. Eminim size de çok faydası olacak.

Birçok erkek çekici ve sağlam bir görünüm için kas yapmak ister. Kas yapmak için spor salonlarına giderek çeşitli egzersizler yapar. Kas yapmaya yardımcı olacak birçok besinde kullanılarak kas yapımı kolaylaşır. Ayrıca tüketilen bu besinler sürekli tüketilmeye devam edilerek oluşan bu kasların korunması sağlanır.

Vücudun düzenli bir şekilde çalışması için sağlıklı beslenmek gerekir. Sağlıklı beslenmek için de protein, karbonhidrat, kalsiyum içeren besinlerin tüketilmesi gerekir. Kas geliştirmek için düzenli olarak besin takviyeleri alınması lazımdır. Bu besin takviyeleri belirli bir programa göre alınmalıdırlar.

Kas Yapmaya Yardımcı Besinler Ve Yiyecekler

Yumurta: Kas yapan yiyecekler ve besinler listesinde kesinlikle olması gereken bir besindir. Düzenli olarak tüketilen yumurta kas gelişimine katkıda bulunur ama çok fazla yumurta tüketimi kolesterolün yükselmesine de neden olabilir. Bu nedenle vücudun ihtiyacı kadar tüketilmelidir. 1 tane orta boy yumurta içerisinde 7 gram kaliteli protein vardır. İçerisindeki A, E, D vitaminleri ve kolesterol testosteron seviyesini yükselterek egzersiz için gereken enerjiyi sağlıyor.

Balık: Somon, ton balığı gibi yağlı ve soğuk deniz balıkları zengin protein değerleri içerir. İçerisinde omega-3 yağ asitleri bulundurduğu için kas yapan yiyecekler arasındadır. 100 gram somon içerisinde 25 gram protein vardır. D vitamini bakımından çok zengindir. Kırmızı et dışında protein almak istendiğinde bu balıklar tüketilebilir.

Tavuk: Protein ve yağ alımını dengelemek için kullanılan besinlerdendir. 100 gram tavuk 30 gram protein içermektedir. 100 gram tavuk içerisindeki yağ oranı ise 4 gramdır. Tavuk çok farklı şekillerde tüketilebilmektedir.

Soya: 
Kas yapan yiyecekler ve besinler arasında en önemlilerinden ama Türk mutfağında fazla tüketilmeyen soya tam protein sağlayan ender besinlerdendir. 1 kap pişmiş soya içerisinde 20 gram amino asit barındırır. Önemli vitamin ve mineraller içeren soya ete alternatif olarak kullanılabilecek besinlerden birisidir.

Kırmızı Et: Yağsız etler en iyi protein kaynaklarıdır. 100 gram yağsız kıyma içerisinde 27 gram protein vardır ve içerisindeki yağ oranı ise sadece 11 gramdır. 100 gram yağsız kıyma yaklaşık olarak 200 kaloridir. Sığır eti diğer etlerden farklı olarak kas gelişimini sağlayan B12 vitamini, çinko ve demir bakımından zengin olmasıdır.

Süt: Protein ve amino asit içeriğine sahip olan sütün sabah saatlerinde 1 bardak tüketilmesi gerekir. Eğer protein eksikliği varsa antrenman sonrasında çikolatalı süt tüketilebilir. Çikolataya eklenen şeker karbonhidrat miktarını arttırır bu da kasların gelişimi için karbonhidrat ve kalori takviyesi olur. Çikolatalı süt kas bozukluğunu durdurur.

Badem: Kas yapan en önemli yiyecekler ve besinler arasında güçlü antioksidan olan badem, E vitamini bakımından zengindir. Fındıktan daha fazla protein ve lif içerir. Bir bardak badem içerisinde 6 gram protein vardır ve 160 kaloridir. İçerisinde yüksek miktarda B vitamini de içerir. Badem karbonhidratla birleşerek protein oluşturur böylece vücut görüntüsünün düzelmesine yardımcı olur.

Bu yiyecekler egzersizler yapılırken hem kişiye enerji verir hem de kas oluşumuna yardımcı olur.