Kas Nasıl Yapılır - Kas Yapma Teknikleri






























Kas nasıl yapılır ve kas yapma teknikleri hakkında bilmeniz gereken her şeyi buraya toplamaya çalıştım. Ve yazımın sonunda da çekici bir erkek olmanın kesin yollarını bulduğum bir kaynağı paylaştım. Eminim size de çok faydası olacak.

1. Kas nasıl yapılır ve kas yapma teknikleri konularında en temel bilinmesi gerekenlerle başlayalım. Kaslı bir vücut için akla gelen ilk unsur spordur ancak kaslı bir vücut için doğru beslenmek spor kadar önemlidir. Kaslar enerji ile çalışmaktadır. Vücudumuzda enerjisi besinlerden elde etmektedir. Doğru beslenmek her şeyden gerektiği kadar yemektir. Beslenmede az ve çok kavramı yoktur.

Kararında miktarlar söz konusudur. Midemiz yumruğumuz büyüklüğünde olduğu için öğünlerimiz yumruğumuz büyüklüğünde olmalıdır. Su vücudumuzun her şeyidir. Bol su içmek önemlidir. Kemik gelişimi için süt, yoğurt, peynir tüketilmesi gerekmektedir. Sporun yanında bunları da yerine getirmek gerekmektedir.

2. Kas nasıl yapılır sorusu özellikle yeni başlayanlar için önemli ve iyi öğrenilmesi gereken bir şey. Kas yapma teknikleri konusundaysa belki de ilk bilinmesi gereken şu: Kaslı bir vücut için hemen spora geçmiyoruz. En çok atlanan unsur doğru nefes alıp vermektir. Her spor yapan bilir sürekli spor hocaları nefes komutu verir. Ama uygulayan çok az kişi vardır. Bir nefes ne olacak ki demeyin. Her alınan nefes oksijenin dokularımıza ulaşmasını sağlamaktadır.

Verilen nefes de artıkları atmamızı sağlamaktadır. Vücudun ısınmasında egzersize hazır olmasında nefesin önemli bir yeri vardır. Egzersiz esnasında da hareketleri yapmamızı sağlayan bir destek mekanizmasıdır. Bu nedenle hareketleri yaparken zorlandığımız kısmında nefes alıp kolay kısmında nefes vermek gerekir. Hareketlerin kasılma esnasında nefes alıp, gevşeme esnasında nefes verilmelidir. Kaslar için oksijen dengesi de önemlidir.

3. Bu adımda da size egzersizlerden bahsetmeyeceğiz. Diğer bir önemli nokta uyku düzenidir. Vücudun egzersize hazır olması için uykunun da düzenli olması gerekmektedir. Enerji sağlayabilmek için dinlenmiş bir vücut gerekmektedir. Bu nedenle uyku saatlerinizi düzenlemelisiniz.

4. Gelelim beklenen önerilere. Kas yapma tekniklerinin önemli noktası spordur. Ama öylesine yapılan sporlar kasları geliştirmez aksine sakatlanmalara neden olabilmektedir. Öncelikle vücut geliştirmede ısınma hareketleri önemlidir. Vücut ısınmadan ne yağ yakılır ne de kaslar çalışır.

Bu nedenle atlayıp direk normal spora geçen birçok kişiyi uyarıyoruz, ısınmayan vücut ile yaptığınız egzersizler işe yaramayacaktır. Isınma egzersizleri nefes egzersizleri eşliğinde yapılmalıdır. Tempolu yürüyüş, hafif tempoda koşma, ip atlama, esneme ve germe hareketleri ısınma egzersizlerinden en önemlileridir. Vücudunuzun ısındığını hissetmeniz gerekmektedir. Sonrasında spora hazır olmuş olacaksınız.

5. Kol kasları için dambıl en iyi egzersiz aletidir. Onun dışında pilates lastiği ile yapılan kol germe hareketleri de kol kaslarını çalıştırmaktadır. Önemli olan önce hafif dambıl ile başlamak kaslar geliştikçe ağırlığı arttırmaktır. Zorlayıcı hareketlerden kaçınmalısınız. Her gün yapacağınız egzersizleri setlere bölerseniz gün geçtikçe set sayısını arttırarak kaslarınızı çalıştırabilirsiniz. Setler arasında mutlaka dinlenmeye zaman ayırmalısınız. Bu 1-2 dakikayı geçmemelidir. Vücudunuzun soğumasına da fırsat vermeyin.

6. Boyun kasları için boynunuzu zorlamadan sağa sola, öne arkaya yapılan germe hareketleri yeterli gelecektir.

7. Omuz ve sırt kaslarınızı kol kaslarınızı çalıştırırken çalıştırabilirsiniz. Bunun dışında sırt kaslarınızı dik durmaya alışarak çalıştırmış olacaksınız. Ya da yüzükoyun yere uzanıp vücudunuzu yerden kaldırmadan omuzlarınızı arkaya hareket ettirmeniz sırt kaslarınızı geliştirecektir.

8. Karın kasları herkesin geliştirmek için çok çalıştığı kas grubudur. Kas kütlesi ne kadar büyükse çalıştırmak o kadar zor olacaktır. Karın kasları yağlı bir bölgede olduğu için karın bölgesinin kaslı görünüm kazanması zor olmaktadır. Karın kasları klasik bilinen mekik hareketleriyle geliştirilebilmektedir. Ancak bunun doğru tekniklerle ve yine nefes egzersizleri ile yapılması önemlidir.

Mekik boyundan tutularak çekilmemelidir. Mekikte amaç karın kaslarını çalıştırmaktır, boyunla hareketin bir alakası yoktur. Mekik çekerken karın kaslarınızın gerildiğini hissediyorsanız hareketi doğru yapıyorsunuz demektir. Alt karın ve üst karın kasları farklı gruplar olduğu için ikisi için de farklı teknikleri kullanmanız gerekmektedir. Mekik setlerini her gün yapabileceğiniz düzeyde arttırmanız gerekmektedir. Tam mekik ve yarım mekik etkili olacaktır. Kas yapma teknikleri bununla sınırlı değil elbette.

         9. Kalça kasları en zor şekil alan bölgelerden diğeridir. Kalça kasları için geriye doğru yapılan bacak hareketleri ile o kasların kasılmasını sağlayabilirsiniz. Bunu da düzenli olarak yapmanız gerekmektedir. Bir yerden destek alıp bacağınızı yana ve arkaya açarak kalça kaslarınızı çalıştırabilirsiniz. Step hareketleri de yardımcı olacaktır.

10. Bacak kasları için bisiklete binmek, yürüyüş yapmak, bacak egzersizleri yapmak, dans etmek faydalı hareketlerdendir. Bacak kasları çoğu egzersizle beraber zaten çalışmaktadır ancak bu kasların gelişmesi için yeterli olmayacaktır. Her bölge için ayrı ayrı özenli çalışılmalıdır. Kas nasıl yapılır öğrenmek için bu tür ayrıntılara dikkat etmelisiniz.

11. Beslenme, nefes, uyku ve egzersizle istenilen görüntüye sahip olacağınıza eminiz.