Mekik Nasıl Çekilir






























1. Mekik Nedir? Fitness antrenmanlarının, karın kaslarını güçlendirmek ve sıkılaştırmak amacıyla yapılan vazgeçilmez beden hareketlerindendir. Doğru yapıldığı takdirde alt karın ve üst karında gözle görülür bir sertleşme ve sıkılaşma meydana gelir. Ancak sıkılaşmak ve fit bir vücuda sahip olmak için mekik hareketi diğer beden egzersizleri ile desteklenmelidir.

2. Düz Mekik Nasıl Çekilir? Mekik antrenmanına başlamadan önce 5 dakika kadar ısınma hareketleri yapılmalıdır. Yarım saatlik bir yürüyüş ve koşma egzersizi sonrasında da mekik çekilebilir. Mekik hareketine başlamadan önce çok sert olmayan bir zemine uzanılmalıdır. Zeminde bir spor minderi olması vücut açısından daha sağlıklı olacaktır. Ayak tabanları yere tam basacak şekilde dizler 90 derecelik açı ile kırılmalıdır. Eller ensede, kulak hizasında ya da çapraz bir şekilde göğüs üzerinde bağlanmış olabilir. Burundan alıp ağızdan verme şeklinde birkaç kez nefes antrenmanı yaptıktan sonra harekete başlanmalıdır. Karın kasları sıkı tutulmalı ve hareket devam ettiği sürece de bu pozisyonda kalmalıdır. Harekete başlarken karın gevşetilmeden baş omuzlarla birlikte yukarı doğru kaldırılmalıdır. Hareketi yaparken yukarı kalkıldığında nefes verilmeli yatarken alınmalıdır. Nefes kasların oksijenle dolmasını sağlayarak hareketi destekler. Mekik hız isteyen bir egzersiz değildir. Aksine yavaş yavaş kalkıp yatıldığında daha çok verim elde edilir.

3. Yan Mekik Nasıl Çekilir? Yan mekik hareketinde yan kaslar ve bel kasları çalışır ve böylece bel bölgesinde bir sıkılaşma meydana gelir. Yan mekik hareketi için önce sağ tarafa doğru uzanılır. Sağ el sol kulağın üstüne gelecek şekilde yaklaştırılır. Sol el belin sol tarafına dirsek gelecek şekilde yerleştirilir. Sol elle belin sağındaki kaslar tutulur ve sağ kol ile sağ ayak birbirine yaklaştırılır.

4. Ters Mekik Nasıl Çekilir? Ters mekik hareketi yapmak için öncelikle düz bir zemine yüz üstü yatılır ve eller arkada bel bölgesinde birleştirilir. Vücudun gövde kısmı omuzlarla birlikte yerden kaldırılır. Eğer ayaklar bir güç tarafından desteklenirse hareket daha kolay yapılabilir.

5. Alt Karın Kası İçin Mekik Nasıl Çekilir? Düz bir zemine sırt üstü yatılır. Eller bel bölgesini destekleyecek şekilde kalça ile bel arasında birleştirilir ve bacaklar dizden bükülmeden yukarı doğru kaldırılır.

6. Pilates Topu İle Mekik Nasıl Çekilir? Pilates topu ile mekik çekmek için iki yöntem uygulanabilir. Birincisinde topun üzerine sırt üstü uzanılır ve eller kulakların arkasına gelecek şekilde yerleştirilir. Baş ve omuzlar yukarı doğru kaldırılır ve karın kasları sıkılır. Bu pozisyonda birkaç saniye kaldıktan sonra başlama pozisyonuna geri dönülür. Diğer yöntemde kaval kemikleri topa yaslanarak şınav pozisyonu alınır. Kollar ve sırt düz tutulur. Topu yuvarlayarak çekmek için bel bükülür ve kalça yukarı doğru kaldırılır. Bacaklar topun üzerinde yuvarlanırken karın kasları sıkı tutulur.

7. Mekik Çekerken Dikkat Edilmesi Gerekenler: Dolu mide ile mekik çekilmemelidir. Aksi takdirde hareketi yaparken zorlanma olacaktır. Hareket çok yumuşak bir zeminde yapıldığı takdirde bel için zararlı olacaktır. Ellerin ensede birleştirildiği pozisyonda baş zorlanmamalıdır. Baştaki zorlama boyun kaslarında zedelenmelere yol açabilir. Mekik egzersizlerine yeni başlanıyorsa hareket küçük sayılardan oluşan üçer set şeklinde gerçekleştirilmelidir. Fit bir vücut ve sağlıklı karın kasları için mekik hareketi tek başına yeterli değildir. Mekik hareketi başka hareketlerle mutlaka desteklenmelidir. Mekik hareketi kısa sürede sonuç alınabilen bir hareket değildir. Mekiğe başlandığı takdirde sonuç alabilmek için en az 3-4 ay devam edilmelidir ve mekik asla bırakılmamalıdır. Hayat boyu devam edilmeyecekse mekiğe hiç başlanmamalıdır.

8. Mekik Hareketinin Faydaları: Mekik hareketi bel ve karın kaslarının güçlenmesini ve sıkılaşmasını sağlar. Bel ve göbek bölgesinde oluşmuş yağlardan kurtulmaya yardımcıdır.