Mekik Çekmek Ve Mekik Hareketleri Konusunda Bilmeniz Gerekenler






























1- Mekik çekmek spora başlamak için en uygun ısınma hareketlerinden biridir. Isınmak için mekik çekmek çok faydalıdır ancak mekik çekmeye başlarken doğru ve bir düzen çerçevesinde başlamanız gerekmektedir. Aksi takdirde canınız acıyabilir ve çektiğiniz mekik acıdan başka bir durum içermez.

2- Mekik çekerek karın kası oluşturabilir ve göbek probleminizden kurtulabilirsiniz. Ancak birçok kişinin düştüğü hata olarak düzenli yapılmaması sonucu bir sonuç görememek ya da sonuç alındığında (kas oluştuğunda ve ya göbek eridiğinde) düzenli mekik çekmenin bırakıldığı görülmektedir. Mekik düzenli çekildiğinde ve bırakılmadığında olumlu sonuçlar verir.

 3- Mekik çektiğinizde olası bel kemiği problemlerini önlemiş olursunuz. Eğer bel kemiği probleminiz var ise tedavi etmenizde yardımcı olacak bir hareket olarak mekik çekmeye devam edebilirsiniz.

         4- Mekik çekerek sadece karın kaslarını değil göğüs kemiğinden pelvis kemiğine kadar ulaşan kasları da çalıştırmış olursunuz.

         5- Mekik çekerken dikkat edilmesi gereken bir konu ise ne tamamen aç ne de tamamen tok olmanızdır. Orta halli bir durumda mekik çekebilirsiniz. Bu daha faydalı olacaktır çünkü vücudunuz açken açlığa odaklanır, tokken tokluk durumunu sindirmeye odaklanır. Bu sebeple ortasında mekik çekmeniz daha doğru bir yol olacaktır.

6- Mekik çekmeye yeni başlayan bir kişi kendini fazla zorlamamalıdır. Bel kısmınız incinebilir. Kendinizi zorlamadan mekik çekip zamanla mekik sayınızı arttırmak sizin elinizdedir. Zamanla esneme göstereceğinizi unutmayınız.

7- Mekik çekerken yere sırt üstü uzanın. Ancak uzandığınız yerin sizi rahatsız etmeyeceğinden emin olun rahatsız oluyorsanız yerinizi değiştirmeniz önemlidir. Uzandıktan sonra dizlerinizi bükerek doksan derecelik bir açı oluşturmalısınız. Bu açıyı oluşturduktan sonra açıyı sabitlemelisiniz. Yani dizinizi bu doksan derecelik açıda sabit tutmayı başarmalısınız. Ayaklarınız bulunduğunuz zemine düz bir şekilde basılı olmalıdır. Bütün bunları yaptıktan sonra ellerinizi başınızın yanına kulaklarınıza doğru getirin ve parmak uçlarınızı kulaklarınıza değdirin. Doğru bildiğimiz bir yanlış olarak eller boynun ardında kesinlikle birleştirilmemelidir.

8- Mekik pozisyonunu aldığınızda mekik çekmeye başlamadan önce bir kaç defa derin nefes alıp sadece mekik çekmeye odaklanın.

9- Kendinizi nefes vererek yukarı doğru itmeye çalışın, mümkün olduğunca yukarı itin ancak zorlamayın. Daha sonra düz zemine inerken nefes almayı unutmayın. Yukarı ve aşağı hareket ederken aldığınız nefeslerle daha fazla harekete de olanak sağlamış olacaksınız. Mekik çekmek zaman ister ve siz vazgeçmediğiniz sürece yararlarını zaman içerisinde fark edeceksiniz.

10- Mekik çekerken aklınızda bulunması gereken önemli bir konu ise mekik zayıflamanıza ve ya fazla enerji harcamanıza yol açmaz. Mekik küçük kas gruplarını hareket ettirdiği için bu kas gruplarının çalışmasına ve gelişim sağlamasına yol açar. Bu yüzden sadece kilo kaybı için mekik çekmek doğru olmaz. Mekik ile vücudunuzun belli bölümlerinde ki kasları çalıştırıp bu kaslar da ki yağları yakarsınız. Yani vücudunuzda yağ olan ve yakmak istediğiniz başka bir bölüm varsa mekik işe yaramaz, yağ bulunan bölgeye göre hareket ve ya kaslarınızı çalıştırmanız gerekir.

11- Mekik hareketini yaparken ayaklarınızı bastığınızdan emin olmalısınız. Ayaklarınızı uzatırsanız hem daha çok zorluk çekersiniz hem de diğer kas gruplarının az da olsa çalışmasına izin vermezsiniz. Mümkün olduğunca kendinizi zorlamadan ayaklarınızı doksan derecelik açıda tutarak mekik çekmeye devam edin.


        12- Mekik çekmeye yeni başlayanlar için bir uyarı ise mekikteki yukarı doğru itilmede sağa ve sola doğru dönme hareketi yapan bireyler var. Bu hareket özellikle yeni başlayan birey için uygun değildir. Özelliklede nefes almasını tam olarak doğru bir şekilde gerçekleştirmiyorsanız sağa ve sola dönmek doğru değildir.