Nasıl Hızlı Zayıflanır?






























Nasıl Hızlı Zayıflanır? 1-Düşük karbonhidrat

Eğer nasıl zayıflanır diye düşünüyorsanız, kilo vermek için şeker ve nişastadan (ekmek gibi) kaçınmalısınız. Kilo vermenin en popüler yolu karbonhidratı kesmektir. Yapılan bazı bilimsel çalışmalarda karbonhidratı kesmenin ve ya azaltmanın kilo vermede etkili bir yol olduğunu ispatladı.

2- Aç Kalmayın

Kilo vermek istenilirken yapılan en büyük hatalardan biriside uzun süre aç kalmaktır. Karbonhidrat ile yağ, vücudumuzun iki temel enerji kaynağıdır. O yüzden bunlardan birine ihtiyacınız var.

3- Açlık ve Yorgunlukla Savaşan Besinler

Vücudumuzdaki düşük yağ ile düşük karbonhidrat birleşince kendimizi daha çok aç hissederiz. Diyet yapanların en sık şikayet ettiği iki sorun açlık ve yorgunluktur.

Tereyağı, zeytinyağı, tam yağlı süt, yumurta ve balık gibi sağlıklı besinler bizim yağ ihtiyacımızı karşılayarak kilo verirken daha az açlık hissetmemizi ve ihtiyacımız olan enerjiyi almamızı sağlayacaktır.

4- Yağdan korkmayın.

Hala daha yağ içeren besinlerden korkuyor musunuz? Yağ korkusu modern bilim tarafından çürütülmüş eski teorilere dayanmaktadır. Yağ yiyerek nasıl zayıflanır diyerek şaşırmayın. Tereyağı sizin için iyi bir besindir. Zeytinyağı ve yağlı balık yemekten kaçınmayın.

5- Sadece Acıktığınızda Yiyin.

Bazı insanlar günde 3 öğün yemek yiyerek ve aralarda ufak aperatifler ile tok kalır. Buna karşın 2 öğün yemek yiyerek aralarda aperatif yiyenlerde mevcut. Hangisi size uygunsa siz onu seçin fakat sadece acıktığınızda yemek yiyin.

6- Gerçek yemek yiyin.

Aç kalmadan nasıl zayıflanır? Bunun için gerçek yemekleri yiyin. Gerçek yemek insanların binlerce yıldır (daha fazlası) yediği yemeklerdir. Et, balık, sebze, yumurta, tereyağı, zeytinyağı, ceviz, fındık gibi.

7- Para Tuzaklarına Düşmeyin

Piyasadaki düşük kalori içerdiğini söyleyen cips, çikolata, dondurma gibi atıştırmalıklara yönelmeyin. Bunlar yüksek oranda karbonhidrat içeren sağlıksız yiyeceklerdir.

8- Hindistan cevizi tüketin.

Orta zincirli yağ asidi içeren Hindistan cevizi, vücudunuz için sağlıklı bir enerji kaynağıdır. Aslında nasıl zayıflanır sorusunun cevabı burada yatıyor. Vücudunuz için sağlıklı bir enerji kaynağı olan bitkisel yağları tüketin.

9- Sebze tüketin.

Sebzeler metabolik fonksiyonu düzenleyen yüksek vitamin ve mineral kaynağıdır. Eğer sebze yemeyi sevmiyorsanız sebzelerin suyunu tüketebilirsiniz.

10- Egzersiz yapın.

Sadece asansör yerine merdivenleri tercih etmek veya bir durak önceden inip yürümek sizin zayıflamanız için pek yararı olmayacaktır. Bilimsel çalışmalar, sadece egzersize başlarsanız fark edilir bir oranda kilo vereceğinizi gösteriyor.

11- Egzersiz yaparken eğlenebilirsiniz.

Uzun yürüyüşler, yüzmek, dans etmek ve sevdiğiniz bir sporu yaparak kilo verebilirsiniz. Egzersiz vücudumuzda esası karbonhidrat olan glikojen depolarını yakıyor.

12- Bol su için.

Suyun kalorisi yoktur. Su içerek kilo almazsınız ama kalori kaybedebilirsiniz. Bol su içerek kendinizi uzun süre tok tutabilirsiniz. Ayrıca yemeklerden önce bir bardak su içerek daha az yemek yemeyi sağlayabilirsiniz.

13- D vitamininin önemi

Son zamanlarda yapılan bilimsel çalışmalarda d vitamini takviyesi, sizin yağ ağırlığınızı ve bel çevresinin ölçüsünü azaltabilir.

Nasıl Hızlı Zayıflanır? 14- Az stres, çok uyku.

Uykusuzluk şeker isteğinizin artmasına neden olacaktır. Ayrıca sizin kararlılığınızın zayıflamasına sebep olur. Bu yüzden kilo vermek isteyenler uyku saatlerini düzenlemeli.