Yüz Yogası Hareketleri - Yüz Yogası Nasıl Yapılır






























Yüz yogası hareketleri ve yüz yogası nasıl yapılır öğrenmek mi istiyorsunuz? Doğru yerde olduğunuzu söyleyebilirim. Yaklaşık 1,5 saatimi alan araştırmalarımı derleyerek, sizler için bu makaleyi yazdım. Umarım işinize yarayacak şeyler bulacaksınız.

Uzun yıllar önce keşfedilen ve günümüze kadar gelişerek gelmiş yüzümüzü daha gergin ve bakımlı gösteren bir yüz sporudur. 

Vücudumuz için sürekli hareketler yaparak onu dinç ve sağlıklı tutmaya çalışıyoruz işte vücutta ki gibi yüzümüzde kaslardan oluşmuştur. 

İşte bu spor sayesinde yüzümüzü daha dinç ve sağlıklı tutarız.

Yüz yogası nasıl yapılır derseniz öncelikle yüz yogasının amacı yüz kaslarını sıkılaştırmaktır. 

Bu kaslarda tıpkı kollarımız ve vücudumuz gibi güçlenerek şişer ve sıkılaşır bu sayede var olan kırışıklıklar yok olmasa bile daha derinleşmesi engellenir ayrıca yeni oluşacak kırışıklıkları da engellemeye yardımcı olur.

Ancak yüz yogası hareketleri yaparken hareketler doğru olmalı. 


Mesela bazı görsellerde kaşın yukarı kaldırılıp indirilmesi neticesinde alın kırışıklıklarını yok olduğu iddia ediliyor ancak bu doğru bir bilgi değildir. 

Bu sadece alında kırışıklıklara neden olur hareketleri ancak doğru yaparsak faydasını görürüz.

Yüz Yogası Hareketleri;

*Dudak Çevresi İçin: Bir kalemi dudaklarınızın arasına alarak yaklaşık 20 kez yuvarlıyorsunuz bu hareket dudak çevresinde oluşabilecek kırışıklıklar için harika ve çok basit bir yöntemdir. 

Kalemi bıraktığınız an daha önce dudak etrafında varlığından haberdar bile olmadığımız kasların var olduğunu öğreneceksiniz.

*Göz Sarkması İçin: Avuç içlerinizi kaşlarınıza yerleştirerek yukarıya doğru baskı yapıyorsunuz ve bu hareket sayesinde gözler kocaman açılıyor bu şekilde iken aşağı doğru bakmanız gerekiyor. 

Bu hareket zor bir harekettir. Bu hareketle göz çevresi ve göz kapakları çok yoğun çalışarak sarkmaları engelliyor.

*Boyun Sarkması İçin: Alt Çeneniz kasılı bir şekilde alt dişlerinizi üst dişlerinizin üzerine geçirerek yapacaksınız bu size sanki mutsuz dudak ifadesi verecek. Bu hareketi yaparken tavana bakacaksınız bu hareketler sayesinde tüm boyun kaslarınızın kasıldığını hissedeceksiniz.

*Dudaklar İçin Doğal Silikon: Dudaklarınızı içeri doğru çeviriniz ve küçük "u" yapınız ve daha sonra gülerek büyük o yapıyorsunuz. Bu dudakları dolgunlaştırmaya yardımcı oluyor.

*Kazayağı Hareketleri: Öncelikle gözlerimizi büyük bir şekilde açıyoruz. Başparmaklarımızın iç kısmını tam olarak göz kenarlarına koyuyoruz. 

Sonra karşıya bakıyoruz ve 10 saniye durduktan sonra bırakıyoruz.


Yüz yogası hareketleri çok önemlidir eğer yanlış yaparsak bu hareketlerin bildiğimiz hiç faydası olmadığı gibi kırışıklıklar ve sarkmalara da neden olabilir. 

Bundan dolayı yüz yogası yapmadan önce uzmanlar onayında bir programa sahip olmanız tavsiyemizdir. 

Yüz yogası hareketleri ve yüz yogası nasıl yapılır konuları üzerine bilgiler vermeye çalıştık. 

Aslında vücut geliştirmeye benzeyen bir konu, bu sefer sadece yüzdeki kasları düzenli olarak uyararak cildi sıkı hale getirmektir amaç. 

Yukarıda temel ve önemli hareketleri sizlerle paylaştık, sadece bunlar bile yeterli olacaktır kırışıklıklarınızı gidermek için.