Uykusuzluk Hastalığı İçin Pratik Çözümler






























Uykusuzluk hastalığı için çözümler nelerdir bir çok insanın cevabını aradığı sorular arasında. Bu konu üzerine araştırmalar yaparak, bulduğum cevapları bu yazımda sizlerle paylaşıyorum. Tabi ki gözümden kaçmış olan şeyler olabilir ama eminim bu konuda çok önemli şeyler keşfedeceksiniz. 

Toplumun en çok şikâyet ettiği konulardan birisi de uykusuzluk hastalığı olmaktadır. Bazı durumlarda uykusuzluk problemi çözüme kavuşurken bazı durumlarda ise çözümsüz olarak devam etmektedir.

Düzensiz yaşam tarzı, kafamıza takılan sorun ya da herhangi bir hastalıktan dolayı uykusuzluk problemi yaşayabilmekteyiz. Ancak uzmanlar
 uykusuzluk için birçok öneride bulunmaktadırlar. Bu önerileri uyguladıktan sonra uykusuzluk problemi ortadan kalkabilmektedir. Bu öneriler arasında bulunan seçenekler şöyle olmaktadır:

Uykusuzluk Hastalığı İçin 1. Düşüncelerden kurtulun: İnsanlar genellikle kafalarına bir şey taktıkları zaman uyumakta zorlanırlar. Ancak uyumadan önce bütün düşünceleri kafamızdan silip atmak uykuya dalmamıza yardımcı olacaktır. 

2. Uyku saatini iyi ayarlamak: İnsanlar bazen uykusu gelmeden gidip yatağa yatmaktadırlar. Ancak uykusu olmadığından dolayı uyumakta zorlanırlar. Uykumuz geldiğinde yatıldığı takdirde uyku problemini azaltma şansımız bulunmaktadır.

3. Uyku getiren yiyecekler: Melatonin hormonunun artmasını sağlayan birçok yiyecek bulunmaktadır. Uykusuzluk için en başta ılık süt, bal, muz, ceviz, papatya çayı gibi yiyecek ve içecekler bulunmaktadır. Uykudan yaklaşık yarım saat önce alındığı takdirde uyku hormunu artarak derin bir uykuya dalmamızı sağlamaktadır.

4. Karanlık alan: Melatonin hormonunun salgılanmasını sağlayacak unsurlardan biriside ''karanlık'' olmaktadır. Yüksek ışık içeren gece lambası uykuyu engellemektedir.

Uykusuzluk Hastalığı İçin 5. Sessizlik: Uykusuzluk için çözümlerden biri de seçtiğimiz odanın sessiz olması gerekmektedir. Aksi halde uykuya dalacağımız sırada çıkan bir gürültü ile uykumuz kaçabilir.

6. Gündüz uykularını kesin: Hafta içi pek mümkün olmasa da hafta sonları gündüzleri şekerleme tarzı uykuyu tercih edebiliyoruz. Bu gibi durumlarda akşamları uyumakta zorluk çekebiliriz.

7. Odada ki elektronik aletleri çıkartın: Elektronik aletlerin yaydığı radyasyon hem insan vücuduna zarar verirken hem de uykusuzluk gibi sorunlara yol açabiliyor. Telefon, tablet, TV, bilgisayar gibi aletleri yatak odası dışında kullanmak gerekmektedir.


8. Alkol ve sigaradan uzak durun: Alkol ve sigara gibi ürünler insan sağlığına zarar verdiği gibi uykusuzluk probleminin de başlıca sebepleri arasında bulunmaktadır.

Uykusuzluk Hastalığı İçin 9. Düzenli Uyku: Bu uykusuzluk için en büyük nedenlerden biridir. Hangi saatlerde yattığınız ve kalktığınızla alakalı bir konu. Uyuma saatlerinizi daha öne almak için en az 4-5 gün normalden daha az uyumaya çalışın ve erken uyumaya kendinizi alıştırın. Gereğinden fazla uyuyarak bir kaç gün geçirdiğimizde vücudumuz uyuma saatimizi giderek ertelemeye başlıyor. Bu yüzden her gün yatmadan önce telefonunuzun alarmını kurmanızı öneririm.