Vücut Geliştirme Hareketleri Ve Teknikleri






























1-Arka Kol Egzersizleri

Vücut geliştirme hareketleri ve teknikleri kas geliştirme ile ciddi şekilde ilgilenenler için mutlaka derinlemesine öğrenmilmesi gereken unsurlar. Arka koldaki kas dokularının pazı bölgesine kadar kolun gücü ile birlikte pazı bölgesinin genişliğini ve kas şeklini etkileyen bölgeler olmaktadır. Spora bir anda başlayan ve egzersizleri belirtilen zamanlardan fazla yapan kişiler anında görüntü açısından değişiklikler oluşacağını düşünmektedirler. Fakat bu düşünce yanlıştır. Zamanla ve belirlenen kadar egzersiz hareketlerini yapmak, vücudun daha sağlıklı gelişmesini sağlamaktadır. Düzenli çalışan ve çalışma antrenörlerinin önerilerini dinleyen kişiler olumlu sonuçları daha kısa süre de almaktadırlar. Önerilen hareketler:  Alternate Hammer Curl, Alternate Incline Dumbbell Curl, Alternate Incline Dumbbell Curl, Barbell Curl

2- Bacak Egzersizleri

Bünyemizin tüm yükünü eşit olarak taşıyan bacakların güçlendirilmesi gerekmektedir. Vücut geliştirme hareketleri ve teknikleri içerisinde yer alan bacak hareketleri bacakların kuvvetlenmesini sağlamaktadır. Herkesin bacaklarını güçlendirmesi gerekmektedir. Özellikle sporcuların ağırlıkların doğru kullanımının sağlanması ile bacak kaslarının harekete geçirilmesi gerekmektedir. Yük kaldırıp indirerek ve ya ağırlık iterek yapılacak bacak egzersizleri ile fazla yağların yakılması ve bacakların kuvvetlenirken kasların oluşturularak biçimlendirilmesi sağlanmaktadır. Önerilen hareketler:  Barbell Squat, Barbell Lunge, Barbell Step Ups, Bear Crawl Sled Drags

3-Göğüs Egzersizleri

Etkileyici ve karizmatik görünmek kaslı bir vücuda sahip olmak isteyen erkekler vücut geliştirme hareketleri yaparak göğüs bölgesini geliştirmektedirler. Güçlü ve daha sıkı bir göğüs bölgesine sahip olmak isteyen erkekler düzenli olarak halter kaldırmaktadırlar. Egzersiz hareketlerini aksatmadan düzenli şekilde sürdürmektedirler. Genç yaşlar da sıkı bir vücuda sahip olan erkekler zamanla kilo almakta kilo vermekte ve bu düzensizlik ile spor yapılmaması vücudun sarkmasına sebep olmaktadır. Egzersiz hareketleri sürekli olarak yapılırsa sarkmalar ve yaşlanmış olan cildin dokusu canlanmakta ve toparlanmaktadır. Hem alet yardımı ile hem de aletsiz olarak vücut egzersizleri yapılmaktadır. Eşit yükleri yukarı aşağı ve sağa sola belirlenen sayılar da hareket ettirilmesi en çok uygulanan egzersizler arasında olmaktadır. Önerilen hareketler: Bench Press, Incline Bench Press, Decline Bench Press, Dips

4-Karın Egzersizleri

Karın kaslarının zor gelişimi ve ortaya çıkması herkes tarafından bilinmektedir. Vücut yükünü taşıma görevini üstlenmiş olan en önemli kaslardan biri karın kasları olmaktadır. Vücut geliştirme hareketleri ve teknikleri içerisinde genellikle karın geliştirici hareketler bulunmaktadır. Özellikle mekik karın kası gelişimi için en önemli egzersizlerden biri olmaktadır. Gerek eğik düzlem de gerek ise yatay düzlem de yapılacak mekik çalışması üst ve alt karın kaslarının çalışmasında etkili olmaktadır. Her gün aksatılmadan yapılması gereken egzersizler arasında yer alan karın egzersizleri ile daha sıkı ve fit bir görünüme sahip olunmaktadır. Önerilen hareketler: Hip-up, Rocky Abs, Mogul Jump, Figure 8 hareketi

5-Omuz Egzersizleri

Vücut geliştirme hareketleri ve teknikleri uygulanmaya başladığı andan itibaren erkekler kendilerini daha sportif ve atletik vücutlu hissetmeye başlamaktadırlar. Kol kasları, karın kasları ve en önemlisi omuz kaslarının gelişmesi atletik bir vücudunuz olduğunun göstergesi olmaktadır. Geniş omuzlar daha karizmatik ve yakışıklı görünmenizi sağlamaktadır. Tamamı ile alet çalışması gerektiren omuz egzersizleri karın egzersizleri ardından yapılması uygun görülmektedir. Önerilen hareketler: Barbell Overhead Press, Barbell Upright Row, Dumbbell Alternating Front Raise, Dumbbell Arm Circles 

6-Pazı Egzersizleri

Bir çok erkek vücut geliştirme hareketleri ve tekniklerini öğrenerek nasıl pazılarını geliştireceklerini düşünmektedirler. Paz kaslarının daha iri ve daha iyi görünmesi için egzersizlerin aksatılmaması gerekmektedir. Vücut geliştirme egzersizlerinin yapılması ile aynı zaman da sağlıklı beslenmekte gerekmektedir. Önerilen hareketler: Buzzy Curl, Dumbbell Curl, Hammer Curl, Lateral Curl


Yeterli ve dengeli beslenen aynı zaman da aksatmadan spor egzersizlerine spor hocaları ile devam eden kişiler de istedikleri vücuda sahip olmaktadırlar. Özellikle dengeli beslenme ile beraber alkol ve sigara kullanımın kesinlikle olmaması gerekmektedir. Bunların dışında herhangi bir maddeye bağımlı olmaması gerekmektedir. Sporun önemini anlayan bireyler özellikle kahvaltı öğünlerini atlamamaya özen göstermekte ve sürekli taze meyve ve sebzeler ile beslemektedirler. Günlük belirlenmiş olan protein miktarlarının da tüketilmesi ile kasların oluşumu da sağlanmaktadır.