Kas Yapma Teknikleri






























Erkekler için kas yapma teknikleri çok önemlidir. Vücut geliştirme konusunda önemli teknikler barındırmaktadır. Vücut geliştirme çoğu zaman karşı cinsten önemli etkiler vermektedir. Sizlerde birçok güzel yöntemler ile kaslı vücutlara sahip olabileceksiniz. Önemli olan birkaç önemli yöntem ve sabır bu işin en önemli ilacıdır. Hepimiz yazın deniz kenarında kaslı vücutlar isteriz ya da giydiğimiz kıyafetin vücudumuza iyi oturmasını isteriz

Kas yapma teknikleri çok çeşitlidir:

1. İlk önce yapmamız gereken ısınma hareketleridir. Çünkü ısınma hareketleri yapmadan yapılan bir uygulama kaslarda ve liflerde gerilmeye neden olduğundan sakatlanmalara da pay çıkarmaktadır. Isınma hareketlerine geçmeden önce 10 dk yürüyüş yaparak alt kasları ısındırmalıyız. Kollarımızı öne arkaya ve yukarı sağa sola hareket ettirecek şekilde kollarımızı esnetebiliriz. Bacaklarımız açarak sağa ve sola doğru eğilerek bacak kaslarımızı ısıtabiliriz. Bu sayede kas çalışmasından önce ısınarak sakatlıkları hemen indirmiş oluruz.

2. Omuz kaslarımız içinde yöntemlerimiz vardır. İlk olarak halter ve dambıl ile yapılmaktadır bu hareketler. Ayakta yapar iken ayaklarımızı omuz genişliğinde açıyoruz. Vücudumuzun ağırlık dengesini tam ortaya getirmelisiniz. Daha sonra avuç içleri öne bakacak şekilde en tepeye kadar kardırmalıyız. Bu hareketler ile kaslarımızı geliştirebiliriz.

3. Bir başka omuz hareketi ise lateral raises hareketidir. BU harekette de ayakta yapılmaktadır. Ağırlığı iki elimizde tutarak aşağı doğru tutulmalıdır. Ve yavaş yavaş yana doğru baş hizasına kadar kaldırmaya çalışmalıyız. Bu hareket sayesinde omuz kaslarımızı geliştirmekteyiz.

4. En popüler omuz hareketlerinden biride şınavdır. Şınav çekerek omuzlarınızda ki kasları geliştirebiliriz. Şınavda en önemli yapılması gereken sıkı çalışmaktır.

5. Kol kasları bunun için en önemli alet dambıllardır. Dambıllar ile yapılacak en basit hareket oturduğumuz vaziyette kol dirseğimizi dizimize koyarak kolumuzu kendimize çekerek bu şekilde çalışabiliriz.

6. Yerde ya da sert bir zeminde uzanarak dambıllarımızı her iki elimize alarak yukarı aşarı olacak şekilde yapıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken durum sırt üstü bu uygulamayı yapmak zordur. Kollarımızı 90 dereceye kaldırarak bu hareketi tamamlamalıyız.

7. Yine sırt üstü yatarak bu kez dambılları kanat çırpar gibi açıp kapatma hareketidir. Bu hareket sayesinde göğüs kaslarımızı da güçlendirmekteyiz.

8. Karın kasları da kas yapma tekniklerinin oldukça fazla olduğu bir bölgedir. Mekik çekmek, yarım mekik uygulaması yapmak ve bacaklarımızı yukarıya dik bir şekilde kaldırarak karnımıza baskı yaparak çalışa biliriz.

            Genel spor hareketleri de bize yardımcı olmaktadır. Barfiks hareketi gibi, evinizde mevcut olan bir sağlam boru veya demire asılarak kendimizi sürekli yukarı çekmek ve bunu tekrar omuz hizasına kadar vücudumuzu çıkarmamız lazım. Bu sayede kol pazu ve omuz bölgesini çalıştırmaktayız. 

           Bir diğer hareket olan Twist hareketi, bizim kolaylıkla yapabileceğimiz bir harekettir. Bir sopa ile bu hareket yapılmaktadır. Sopayı ensenize omuzlarınıza ve kollarınıza doğru tutarak kollarınızı sıkıca sopaya dolayıp geri açmanız yeterli olacaktır. Squat hareketi de bizim gelişimimiz için önemli bir hareketidir. Ellerini ileri doğru açık şekilde ve ayakta durarak karnınız baldırlarınız ön yüzüne değecek şekilde sürekli eğilip kalkıyoruz. Alt ve üst kas bölgeleri çalışmış olacaktır.

Sizlerde bunlar gibi kas yapma teknikleri ile çok güzel ve etkileyici kaslara sahip olacaksınız. Bu kaslara sahip olmak sizin elinizde evinizde çok sıkı çalışarak istediğiniz kaslara ve vücut şekline bürünmüş olacaksınız.